logo Stichting Omnia Fieri

Welkom op de site van Stichting Omnia Fieri

Omnia Fieri is opgericht in 2016 door Konra Buls. Met het doel om de woning aan de Berkenlaan 9 in Aadorp naar het Veenmuseum te verplaatsen en op de vrijgekomen kavel woonruimte te realiseren voor ouderen met mantelzorgers.

Achtergrond

Rond 1930 zijn er door de heer Kamphuis diverse arbeidershuisjes in Aadorp gebouwd, zo ook voor de familie Flietstra. De familie Flietstra is daar met hun gezin neergestreken. Het gezin met negen kinderen heeft daar jaren gewoond. Een van de zoons is daar blijven wonen en heeft het huisje in de huidige staat nagelaten. Omdat het een authentiek huis is welke ook op de monumentenlijst van de gemeente staat, is het al een soort museum.

Het idee van het huis als museum is in een plaats als Aadorp niet realistisch, maar in een openluchtmuseum zeker wel. Met dat idee zijn we aan de slag gegaan. Het veenmuseum in Vriezeveen is als partner gevonden, die het als een passende uitbreiding van hun doelstellingen en aanbod zien.

Voor het verwezenlijken van dit idee en het vervolg van de nog te ontwikkelen invulling van de dan vrijgekomen kavel is er in 2016 een stichting opgericht.

Lees hier meer over de doelstelling van Omnia Fieri

Wordt vriend van Omnia Fieri!

vriend van Omnia Fieri als je:

Download ons aanmeldformulier om vriend te worden.

Download aanmeldformulier